JÚL 2012

TRETÍ KRÁT PO STOPÁCH

MÁRIE SZÉCHY

Aj napriek, už začiatkom roka naplánovanému dátumu 27. - 29. júl 2012 i dodatočnej propagácii, sme sa na Tŕstí zišli napokon len piati. Chata na Tŕstí bola totiž našim prvým nočným útočiskom na trojdňovej trase:

1. deň: Tisovec – Tŕstie (6,5 km)

2. deň: Tŕstie – Polom – Brezina – sedlo Prievady – Klinové – Horné Zahorany – Rimavská Sobota (36 km)

3. deň: Rimavská Sobota – Kurinec – Dúžava – Veľký Bučeň – Bulhary – Fiľakovo (27,5 km)

Výstup v piatok, v popoludňajších hodinách, nezačínal prívetivo, pretože pršalo.

V sobotu však už za pekného počasia, vyrážame zavčasu ráno z chaty, aby sme stihli dôjsť do Rimavskej Soboty ešte za vidna. Čakalo nás úctyhodných 36 kilometrov. V polovici trasy, na sedle Prievady, medzi Rimavským Brezovom a Kyjaticami, sa k nám asi po piatich hodinách chôdze, pripájajú ďalší dvaja členovia. Naša partia je už teda sedemčlenná a pred nami ešte viac ako 5 hodín chôdze. Ale aj napriek neúprosným slnečným lúčom to v dobrej nálade zvládneme. Cestu nám spríjemňuje zber dubákov, ktorých len v okolí chodníka rastie neúrekom. A tá predstava, čo to za úrodu musí byť ďalej v lese, nám nedá pokoj. Ale nič sa nedá robiť, musíme šliapať. Do okresného mesta prichádzame aj tak už za doprovodu šera a máme toho dosť, o čom svedčia aj otlaky a pľuzgiere na chodidlách niektorých účastníkov. Zostáva už len dostať sa na koniec mesta, do internátu Spojenej školy, kde máme zabezpečený druhý nocľah na trase.

Príjemný odpočinok a spánok bol po celkom náročnom dni nevyhnutný a naše sily sa aspoň trochu zregenerovali. Aj keď pľuzgiere nezmizli a ich majitelia to aj patrične cítia, pokračujeme vo vytýčenej trase. Už však len šiesti. Najstaršia účastníčka sa s nami po zvážení svojich síl a možností lúči a odchádza domov. Nás ostatných čaká dnes stredne náročná celodenná túra. Opúšťame areál školy a smerujeme cez neďaleký Kurinec do obce Dúžava a pred nami je aj jediné stúpanie na trase smerom od Tŕstia, na 514 m vysoký vrch Veľký Bučeň. Zostup z neho je zarastený, neprehľadný a vôbec nie príjemný. Zvládame ho však s prehľadom a z obce Bulhary už do Fiľakova finišujeme po asfaltovej ceste. Stále v sprievode horúcich lúčov slnka. V cieli trojdňovej, 70 kilometrovej trasy, stíhame aj prvý možný vlakový spoj, čo nás teší a doma sme tak v celkom dobrom čase a spoločne je možnosť vychutnať si aj vytúžený a zaslúžený chmeľový mok.. Sme síce fyzicky unavení, slnkom vyšťavení, ale duchom spokojní, šťastní a plní dojmov z príjemne prežitých troch dní v spoločnosti prírody a ešte k tomu v dobrej partii. Vedúcimi akcie boli Martin Kuchta a Milan Cavar.

Na dokreslenie atmosféry akcie sú na www.tisovec.com priložené aj fotografie od účastníkov.

Max. nadmorská výška: Trstie 1121 m n. m.
Min. nadmorská výška : Fiľakovo 192 m n. m.

D.K.

Cestou Márie Széchy - Z Tisovca cez Tŕstie, Brezinu, Kadlub, Zahorany, Rim.Sobotu, Kurinec, Veľký Bučeň do Fiľakova

Zúčastnení za KST TO KOS R.dolina:

Martin Kuchta

Mária Bútorová

Vladimír Kuchta

Jarmila Hoosová

Milan Cavar

Dušan Kojnok

a

JaroslaV Brndiar (KST Tisovec)